Recensie: Chalet Girl

Ik had al een paar keer die film voorbij zien komen op internet. Eerlijk gezegd had ik zoiets van: ik wil hem wel zien, maar niet persé.
Van de week had ik zo'n moment dat  ik niet wist welke film ik moest gaan kijken, dus toen kwam ik al snel op Chalet Girl uit.


Waar gaat de film over?
Kim is een voormalig skateboard kampioen dat door een tragische gebeurtenis haar carrière opgeeft om voor haar vader te zorgen. Wanneer ze kans krijgt om voor 4 maanden naar Oostenrijk te gaan om daar als 'Chalet Girl' aan het werkt te gaan voor een rijke familie, pakt ze haar kans. Ze komt in een hele andere wereld terecht dan dat ze gewend is. Ze probeert haar draai te vinden tussen de champagne en de kaviaar.
In haar vrije uren ontdekt ze het snowboarden en andere beginnen ook haar talent daarvoor te zien. Ze besluit deel te nemen aan de competitie aan het eind van het seizoen. Ze maakt een goede kans om te gaan winnen met haar spectaculaire boardmoves en het prijzengeld is te mooi om waar te zijn. Maar dan wordt ze stapelverliefd wordt Jonny, de zoon van haar baas. Dat maakt het er niet makkelijker op. Hij is mooi, steenrijk en verloofd.

Wat vind ik van de film?
Ik verwachte een types meidenfilm en dat is ook een beetje zo. Het verhaal is een beetje voorspelbaar en kent niet heel veel diepgang. Wel is de hoofdrolspeelster niet een standaard meisje. Ze is wat pittiger en mondiger, wat de film wel weer heel erg leuk maakt.
Wat ook heel erg leuk is, is de mannelijke hoofdrolspeler namelijk Ed Westwick (Chuck uit Gossip Girl). Heel erg leuk om hem een keer in een andere rol te zien, al vind ik wel dat er niet echt een chemie is tussen de twee hoofdrolspelers. 
Het is een leuke film waar je niet veel bij na hoeft te denken en zeker geschikt voor een meidenavond.


Beoordeling *****

Titel: Chalet Girl
Genre: Romantische komedie
Jaar: 2011
Cast: Felicity Jones, Ed Westwick en Bill Nighy




0 reacties:

Copyright © 2012 Chick Flicks.