Recensie: Black Swan

Een nogal lief verlegen jonge vrouw, die haar duistere kant leert kennen. Een mooie psychologische thrillers met Natalie Portman in de hoofdrol, als een mooie witte zwaan die vecht tegen haar zwarte zwaan in haar.

Wil je  weten wat ik van de film vind? Lees dan verder.




Titel: Black Swan
Jaar: 2010
Genre: Thriller
Cast: Natalie Portman, Mila Kunis, Vincent Cassel

Waar gaat de film over?
Balletdanseres Nina maakt deel uit van een balletgezelschap waarbinnen hevige concurrentie heerst. De belangrijkste danseres van dat moment, Beth, staat op het punt om te vertrekken en iedereen wil haar plaats innemen, te meer daar zij tot dan toe een hoofdrol vertolkte in het populaire Zwanenmeer-ballet van Tsjaikovski. Volgens artistiek leider Thomas Leroy heeft ze zeker talent, maar mist ze het één en ander op het mentale vlak. Ook moet ze afrekenen met haar speelzieke rivale Lily wil zij een kans maken om de hoofdrol te gaan vertolken.

Wat vind ik van de film?
Ik had veel gehoord over de film. Dat het voor Natalie Portman de rol van haar leven is en dat is het ook. Ik heb haar veel rollen zien spelen, maar zo rol als deze. Wat een mooi acteerwerk van haar.

Black Swan is niet weer de zoveelste dansfilm. Nee, dat is het zeker niet. Het gaat verder dan dat. Het is een psychologische thriller. De hoofdrolspeelster Nina raakt verstrikt in haar eigen duistere kant. Als kijker weet je uiteindelijk niet meer wat er wel en niet echt gebeurd.

Ik vind Black Swan een hele mooie film. De spanning wordt goed opgebouwd en je wordt af en toe op het verkeerde been gezet. Dus niet alleen voor de dansliefhebbers is dat een goede film, ook voor andere filmliefhebbers. Ik raad de film zeker aan.

Beoordeling: *****

1 opmerking:

  1. wow a movie blog very interesting!


    jasmin
    http://www.my-berlin-fashion.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2012 Chick Flicks.