Recensie: Love And Other Drugs

Een heerlijke romantische komedie, die je halverwege heel erg verrast. Wil je weten wat ik van de film vind, lees dan gauw verder.

Titel: Love & Other Drugs
Jaar: 2010
Genre: Romantische komedie
Cast: Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Oliver Platt

Waar gaat de film over:
Maggie is een vrolijke vrije geest, die zich door niets en niemand laat binden. Ze komt haar gelijke tegen in Jamie, wiens onstuitbare en vrijwel feilloze charme hem goed van dienst is bij de vrouwen. Zijn kwaliteiten komen ook van pas in de moordende concurrentiestrijd in de verkoop van farmaceutische middelen. De ontluikende en onconventionele relatie van Maggie en Jamie overvalt hen allebei, wanneer hun zorgeloze verhouding voor beiden steeds belangrijker wordt. Ze raken verslaafd aan de ultieme drug: de liefde.

Wat vind ik van de film:
Ik moet eerlijk toegeven dat deze film mijn totaal verrast heeft. In het begin vond ik de film een beetje vanzelfsprekend, maar ergens halverwege werd ik totaal verrast door de film. 
Ik vind persoonlijk de trailer en de filmomschrijving heel erg misleidend of eigenlijk totaal niet bij de film kloppen. Het laat een hele andere film zien, dan het werkelijk is.

Ook al werd af en toe het verhaal een beetje langdradig, bleef de verhaallijn mooi en kloppen.
De film speelt zich af in de jaren negentig. Ik vond het heel leuk om te zien hoe de technologie sinds die tijd zo gegroeid is. Is een leuk extraatje de terugblik op de jaren negentig.
Kortom, toen de film was afgelopen was ik (nogmaals) totaal verrast. De film is een mooie, maar realistische film. Het is ook gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.

Beoordeling: ***+


0 reacties:

Copyright © 2012 Chick Flicks.