Recensie: Water For Elephants

Wil je echt een mooi film zien? Dan raad ik je de film: Water For Elephants aan. Een hele mooie romantische drama film.

Waar gaat de film over?
Jacob Jankowski wordt plotseling wees en besluit de wereld in te trekken. Wanneer hij in een passerende trein springt, komt hij terecht bij een circus die de grote depressie van de jaren 30 probeert te overleven. Hij wordt aangenomen als dierenarts. Tijdens zijn werk ontmoet hij Marlena, de grote ster van het circus en de vrouw van de directeur. Als haar paard overlijdt, koopt haar man een olifant voor haar. Rosie, de olifant, moet de topattractie worden van het circus. Jacob krijgt de opdracht om Rosie te trainen, alleen in het begin wilt dat niet echt lukken. Ondertussen ontstaat er een mooie band tussen Jacob, Marlena en Rosie. De man van Marlena is hier niet zo blij mee.

Wat vind ik van de film?
Als ik ergens niet tegen kan, dan is het dierenleed. En ook niet in een film. Als ik niet weet hoe het bijvoorbeeld met de hond van de hoofdpersoon afloopt, blijf ik daar over malen.Van mij mag een dier niets overkomen in een film. Helaas gebeurt het wel in deze film. Al vrij snel in het begin moet er een paard worden afgemaakt met een kogel. Het is dat of kreupel worden voor het paard. Ondanks dat het paard uit zijn lijden wordt gehaald, vind ik het heel erg rot en roep ik meteen dat het een rot film is en dat wordt nog erger als Rosie de olifant wordt mishandelt door de directeur van het circus. Ik weet dat het niet echt is, maar ik weet wel dat het in het echt gebeurt op de wereld en dat maakt mij juist zo boos.

Maar goed, ondanks dat ik al snel riep dat en een rot film was, bleef ik de film kijken en werd ik gewonnen door de olifant. De chemie van de film en de hoofdrol spelers overtuigde mij om toch te blijven kijken. Ik werd meegetrokken in de wereld van een circus in de jaren 30. De magie en de show.

Uiteindelijk vond ik het toch een mooie film met een goed verhaal. De tranen stonden weer in mijn ogen. Deze film heeft mij echt geraakt.

Beoordeling: *****

Titel: Water For Elephants