Recensie: Julie&Julia

Uitdaging: 365 dagen, 536 recepten, 1 vrouw en een kleine keuken. Dat was de uitdaging van Julie Powell. Ze hield een blog bij en vertelde daar haar avonturen met de recepten van Julia Child. Uiteindelijk werd het uitgebracht als boek en in 2009 werd dat boek verfilmd.

Titel:
Julie & Julia
Jaar: 2009
Genre: Drama
Cast: Meryl Streep, Amy Adams en Stanley Tucci.

Waar gaat de film over:
De film is gebaseerd op twee waargebeurde verhalen. Namelijk het verhaal van Julia Child die in de jaren 40 in Frankrijk woonde en Julie Powell een jonge vrouw die voor zichzelf een uitdaging bedenkt.

Wat de vrouwen gemeen hebben is hun passie voor koken. Julia Child leerde de Franse keuken kennen in de tijd dat ze in Frankrijk woonde. Ze zocht een doel in haar leven en besloot op een kook cursus te gaan. Het werd haar passie. Uiteindelijk werd ze gevraagd of ze mee wilde werken aan een kookboek voor Amerikanen Mastering the art of French Cooking.

Ongeveer 60 jaar later, in 2002, voelt Julie Powell dat ze ten opzichte van haar oude studiegenoten niet succesvol is. Ze stelt daarom een doel voor zichzelf: 365 dagen, 536 recepten uit het boek van Julia Child. Ze besluit daarover een blog bij te houden. Wat uiteindelijke een groot succes word.

Wat vind ik van de film:
Ik wil de film al een tijdje zien en was ook blij dat hij eindelijk op televisie kwam. De film begint met het verhaal van Julia Child gespeeld door Meryl Streep. Ik moest even wennen aan de stem van Meryl Streep, maar ik werd al snel meegetrokken in het heerlijke leven van Julia Child in Frankrijk. Wat een geweldige actrice is Meryl Streep. Ze speelde Julia Child zo goed. Ook de rol van Paul Child wordt heel goed vertolkt door Stanley Tucci.
Al snel word je meegenomen naar New York in het jaar 2002 naar het leven van Julie Powell en haar man Chris Powell, gespeeld door Amy Adams en Chris Messina. Ik vond persoonlijk dat er matig werd geacteerd door beide acteurs. De chemie die Meryl Streep en Stanley Tucci wel hadden, was ver te zoeken bij Amy Adams en Chris Messina. Ik verlangde al snel weer naar het verhaal van Julia Child.

Omdat de twee verhaallijnen telkens werden afgewisseld, was de film goed te doen. Het sterke acteerwerk van Meryl Streep hield de film hoog. Daarom blijft het een heerlijke film om te zien. Een heerlijke feel good movie en al helemaal als je ook een passie voor eten hebt. Er kwamen echt heerlijke gerechten voorbij. Ik zou zelf ook wel wat gerechten willen proberen van het kookboek.

Beoordeling: *****